wtorek, 22 lipca 2014

zachęta

Blisko, coraz bliżej naszej wielkiej podróży do Bułgarii (wyjeżdżamy już w piątek, o rety...) a w Warszawie i okolicach tyle się dzieje. Dzisiaj więc na szybko trochę Zachęty. Czwartek już niedługo (wstęp wolny!), więc może ktoś się skusi. A warto.
Mnie najbardziej zainteresowała wystawa ,Alicja po drugiej stronie lustra' i rzeczywiście, ciekawa, choć nieduża. Dzieci najbardziej zachwyciły się stołem, w którym można w trakcie uczty odpocząć, nie tracąc szczegółów konwersacji. Dobrze, że spytałam, czy można stół przetestować, bo dzieciaki nauczone doświadczeniami z CSW nawet nie próbowały go dotknąć. Ciężko ich było stamtąd wyciągnąć.






Jednak najwięcej czasu spędziliśmy na wystawie poświęconej kosmosowi i jego wpływowi na sztukę lat 60-tych. Bardzo bogata i ciekawa wystawa, zachwyciła wszystkich. Ignacy jednak upierał się, że jest fajna, bo to nie jest sztuka. Lubię burzyć ich stereotypowe postrzeganie sztuki (coś nudnego, niezrozumiałego lub dziwnego, najczęściej naraz).






Jeszcze jedna wystawa spotkała się z uznaniem dzieci, mianowicie makiety architektoniczne. Nie mam zdjęć, bo komuś zachciało się siusiu, ale za to mogłam podziwiać wejście do toalet - bardzo nam przypominało jeden z eksponatów z CSW.



Byliśmy w powiększonym składzie, razem z przyjaciółką Róży. Bardzo lubię taką większą ekipę, pytające spojrzenia, czasem głośno artykułujące intrygującą kwestię, czy te wszystkie dzieci są moje, właściwie się nie zdarzają.

10 komentarzy:

  1. Super! Fajnie macie w tej Warszawie, u mnie w mieście mało co się dzieje... Pozdrawiam Aga: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Każde miasteczko i każde miasto
      może być wesołe.
      Wystarczy mama, wystarczy tata,
      i stół. I my za stołem." Emilia Wiśniewska, z tomiku "Wesołe miasteczko", cytat z głowy :-)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. A u nas nudy - plaża, morze, piękna pogoda...:)) Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteśmy gotowi do zamiany :-))

      Usuń
  3. Czekam w sierpniu, tak jak planowaliście.;)) Na razie oglądam zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Widac, ze dzieci zainteresowane, czyli wystawy jak najbardziej na plus. Oby jak najwiecej takich.
    Zycze udanych wakacji! Na brak pogody pewnie nie trzeba bedzie narzekac ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę z mojego ulubionego kulinarnego bloga :)) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ochhh... Dziekuje serdecznie za tak mile slowa :))

      Usuń
  5. Świetna wycieczka i cudne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń