piątek, 31 stycznia 2014

sukienka dla Hani (i jej lali)

Hania, tak jak Ludwik znalazła pod choinką niepowtarzalny prezent. Również do ubrania, ale w zupełnie innym stylu - tak innym jak Hania i Ludwik się różnią.
Pomysł na tę sukienkę chodził mi po głowie już od dość dawna, może nawet od chwili, gdy wypatrzyłam w szmateksie piękną suknię do ziemi z lekkiego jak mgiełka, szafirowego jedwabiu. Sporo go jeszcze zostało, spokojnie wystarczyło na bliźniaczą sukienkę dla Emilki - lalki Hani, którą uszyłam jej na 4 urodziny (jak ten czas leci...), i na pewno na coś zostanie jeszcze wykorzystany.
Czarna góra też ze szmateksowej sukienki; jest to również bardzo ciekawy materiał - 100% mikrofibra, lejąca i jednocześnie mięsista, choć cieniutka.




Trochę się porwałam z tą sukienką jak z motyką na słońce - bez wykroju, bez mierzenia. I oczywiście okazało się, że głowa nie przechodzi, w pasie zmieścić mogłoby się co najwyżej trzy czwarte Hani, a rękaw jest krzywo zszyty i wyziera na szyciu wielka dziura... Na szczęście nie zepsuło to nam humorów, wieczorem po Wigilii usiadłam znowu do maszyny: tu rozcięłam, ówdzie doszyłam, tam zamotałam - i rano sukienka była jak ta lala!



Nawet gwiazdy można w niej robić. Zresztą jak się chce, to wszystko można, czyż nie?

8 komentarzy:

  1. Piękne! Także przez to, że właśnie szyte przez Mamę, która i o lali pomyślała! Suknie będą niezapomniane :) Ja ostatnio pompony robiłam do czapek dla całej rodziny ale co tam pompony kiedy tu całe prawdziwe kreacje! :) Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za pompony bym się nie porwała - krzywo mi wychodzą ;-)
      I w pełni się z Tobą zgadzam, że w możliwości własnoręcznego stworzenia czegoś dla bliskich tkwi piękno...

      Usuń
  2. uśmiech na twarzy bezcenny, co tam krótszy rękaw czy małe poprawki tu i tam :) Piękne dzieło, cudowny pomysł z lalą bliźniaczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mnie najbardziej pociąga robienie rzeczy, które mimo krzywizn mogą się podobać, a nawet tam tkwi ich uroda - ciekawe czemu ;-)

      Usuń
  3. Dwa Kopciuszki - bose nóżki !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! I Hania, i lalka i sukienka:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję drogiej Kandydatce do Bloga Roku :-)))

      Usuń